söndag 29 april 2012

Trädgårdsintresse...

Först hade jag bara tänkt blogga om mina stickade, virkade, sydda och skapade alster,
men eftersom jag inte gör något av detta under sommaren 
så skulle min blogg inte uppdateras under den tiden. 
Det skulle ju bli lite trist...

... så, efter önskemål kommer nu även lite bloggande om mitt nyfunna trädgårdsintresse :)

***

Nu har vi bott här i snart två år,
 och jag känner att jag vill sätta min egen prägel på trädgården.

***
Först ut så ger jag mig på ett stenparti, som mest består av sand...

(En disig eftermiddag i april)
Så här såg mitt stenparti ut "nästan" från början.
Jag har rivit bort en bredväxande tujja som växte i vänstra hörnet.
Den tog över nästan halva partiet. 

***

(En solig eftermiddag i april) 
Under alla småsten hittade jag större stenar som jag kommer ha stor användning av längre fram.

***

(En regnig eftermiddag... vilket aprilväder) 
Nu har jag börjat bygga upp vänstra sidan.
Grävde fram en gammal stubbe. 
Den får vara kvar och kommer att prydas av en vacker kruka med blommor.

***

Nu är det trist väder ute igen.
Så fram med stickor och virknålar!

Ses :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar