torsdag 15 mars 2012

Jodå, jag stickar för fullt...

Stickar hon något just nu?
Javisst! 

Här kommer det:

Har stickat klart den rosa mössan som jag hade kvar att göra.
Så här blev den.
Nr 33

Vad ska jag göra nu då?
"Mösstiden" är ju snart över...

Jag gav mig på att försöka sticka raggsockor.
Gjorde ett par för många år sen och minns att jag tyckte det var bökigt.

Och, så här blev resultaten:
En av mina söner önskade sig ett par blå.
Resultatet blev ju ganska bra. 

Köpte ett "själv-randande" garn och stickade ett par till mig själv.
Finns inget härligare än att dra på sig ett par "raggisar" när man kryper ner i sängen och ska sova :)
Denna gången blev resultatet bättre.

Åh... insåg att det inte var så svårt som jag mindes.

Produktionen tog fart!

Nu var det mina syskonbarn som blev måltavla.
Rotade fram lite restgarner som jag inte visste vad jag skulle ha till, och började på.

Resultaten:
Lilla Alvins "raggisar"

Lilla Josefines "raggisar".
Mina killar tyckte dessa var helt underbara på grund av färgerna :)

Lilla Alvin fick ett par till.

Kan meddela att jag har köpt in ett par strumpstickor till i samma storlek.
Då kan jag variera mig lite och sticka två strumpor samtidigt. 
Nej, inte höger och vänster samtidigt, utan olika par.
Eftersom jag då inte hinner tröttna på färgerna på garnet.
Jag vet... smart!

Nu ska jag bara komma på någonting mer att sticka...
Har lite planer på projekt.

Återkommer snart igen :)







4 kommentarer:

  1. Jättefina, vad duktig du är! :)
    Kul att se!
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vad det går undan. Jag fattar inte att du inte tröttnar, men det blir ju så fina alster, så det är nog därför.

    SvaraRadera
  3. Det är riktigt avkopplande att sitta och sticka eller virka :)
    Är så glad att jag har "tid" att koppla av numera. Kram!

    SvaraRadera