måndag 5 mars 2012

Flytt.. och nytt..

Nu har dom flyttat.. mina kläder..
..de jag berättade om i förra inlägget.
Det börjar klia i fingrarna att få sy något nytt snart.
Men det kommer.... Det vet jag!

Då var ytterligare en mössa klar. 

Hade tur för några dagar sen. 
Då äntligen hade det cerisa garnet äntligen kommit in i affären :)

Efter att ha använt min egna mössa ett tag nu, så tycker jag att den har töjt sig en del.
Jag har tittat på andra möss-mönster och kom fram till att jag borde 
byta till tunnare stickor när jag gör resåren längst ner. 
Sagt och gjort... Resultatet blev riktigt bra :)

Nr 32 är redo att flytta till Stockholm.
Håller på med en lika dan till.

Trodde att det skulle lugna ner sig med möss-begäret nu när våren börjar komma.. 
Man vill ju slita av sig mössan när ljumma vindar fläktar och solen hettar :) 

Men... fick i helgen en önskan om ytterligare två.
En skulle vara som denna rosa, fast helt i vitt och i vuxenstorlek. Det kan nog bli riktigt snyggt! 
Dessa två skulle läggas undan till nästa vinter. 

Den som spar - han har ;)

...och jag slipper sitta sysslolös, lyckliga jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar