onsdag 23 maj 2012

Blå väska med "våg"-mönster

Då var den blå väskan klar.
Denna väska har inga "hål" i mönstret, och jag har därför valt att inte fodra den.

Ändringar som jag gjort:
Jag har inte virkat "pluttar" på handtaget. Tyckte att det skulle bli "för mycket".
Jag har (självklart) lagt till blå blommor runt överkanten.

Blå väska med "våg"mönster och blommor.
Mått 24 x 18 cm + handtaget.
Denna väska är lite större än den rosa, men vi snackar fortfarande handväska och inte "strandväska".
På tal om strandväska... Det måste jag göra en med!

Närbild på mönstret och en blomma.
Vad gör jag nu?
Sysslolös?
NÄE :)

Har redan börjat med en beige hatt.
Den förra hatten virkades i dubbelt garn. 
Den är lite tyngre och känns lite för varm vid 26 graders sol. 
Mönstret jag har hittat nu är virkat i enkelt garn och kommer därför bli svalare.

Ha det gott i solen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar