tisdag 8 maj 2012

Rädda det som räddas kan

Ja, nu håller jag på att rädda de växter som redan finns i stenpartiet.
De får sitta lite hur som helst just nu.
Får räkna med att jag kanske får flytta på dem både en och två gånger innan de sitter där jag vill ha dem.

Har delat upp min stora klump med gräslök i flera små knippen för plantering.

Gräslök, jordgubbar. smultron, taklök, kärleksört, ackleja och hm.. nåt mer.
***

Det frodas bland mina frön som jag sått inne.
Vad har jag sått?
Jo..

solros
lavendel
gurkört
gräslök
fingerborgsblomma
zinna
oregano
miniatyrsolros
praktriddarsporre
blåklint
slingerväxter, blandning
slingerkrasse
rabarber
(sommaradonis ska sås)

Mest spännande är nog rabarbern.
Håller på att plantera om dem i större krukor.

***

Gräva, gräva ;)


2 kommentarer:

  1. Japp så är det att vara "bonde" i vårtider. De e bara te å gräva när det inte regna. Å de har ju inte regnat på flera dagar så ....

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! Japp, och nu fick jag tummen ur ;)

    SvaraRadera