lördag 19 januari 2013

Två tub-halsdukar till..

Två tub-halsdukar till är gjorda.

Varför har jag fått dille på att göra dessa nu?
Jo, det är så skönt att vara lite extra varm om halsen nu när det är vinter 
och det är perfekta presenter.

Jag har gjort en i bruna nyanser till mig själv.
(Har den just nu på mig tillsammans med en brunvit tröja.
Riktigt snyggt ihop, om jag får säga det själv.)

Tub-halsduk i brunvita nyanser.

Jag hade garn som hade legat länge i en låda. 
Det var lite knepigt eftersom det ibland var riktigt tunt och ibland riktigt tjockt.
Vad gör man av det?
Jo, perfekt till en naturvit tub-halsduk.
Då spelar det ingen roll att det är skiftningar i tjockleken.

Naturvit tub-halsduk i garn med varierande tjocklek.

Nu ska jag göra en till tub-halsduk som ska vara till mig själv.
Jag har 100g melerat garn som ligger och väntar.
Resultatet kommer snart :)

Dags att virka vidare :)


2 kommentarer:

  1. Jag är jättenöjd med min halsduk.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt :)
    Ja, nu har jag sålt min första tub-halsduk.

    SvaraRadera