måndag 14 januari 2013

Virkade halsdukar & Eda

Nu har jag hittat virknålen.

Jag virkar just nu "tub-halsdukar" i ett rutmönster.
Dessa är väldigt sköna att ha på sig även inomhus.

Jag har virkat en vit halsduk och gett bort. 
Tyvärr har jag ingen bild på den.

Samtidigt vill jag passa på att presentera mitt fynd, Eda.
Eda älskar att prova mössor och halsdukar. 
Kanske kan hon även få prova någon peruk någon gång.
Eda tycker annars att det är läckert att ha rakad skalle. 
Varför heter hon Eda?
Min man döpte henne efter Rolandz sång om Eda.

Eda med halsduk.
Hade inget garn hemma, så det blev en halsduk i restgarn.

En halsduk i röd/orange & lila färgat garn.
Jag håller på att göra fler.
Har köpt ett brunmelerat garn och sen har jag ett vitt restgarn liggandes.
Så här kommer det nog att virkas några stycken.

Ha det gott :)

4 kommentarer:

  1. Riktigt fina!
    Jag vill beställa en i lite olika färger...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Lillen, jag gör gärna till dig!
    I vilka nyanser vill du ha den?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej. Detta mönster skulle jag vilja köpa.

    britt@nikkarinen.se

    SvaraRadera