onsdag 22 februari 2012

Jag stickar vanligtvis i akrylgarn, men nu blev det ull..

Nu var en mössa till klar..
En väninna lämnade in ullgarn i grått och lite restgarner i ull 
samt ett önskemål om hur den skulle se ut. 
Så här blev resultatet:


Första gången jag stickat i ull.
Vilket material är bäst? 
Akryl, ull eller en blandning?

Jag saknade lite cerise garn till några barnmössor som är beställda, 
så jag åkte till affären för att shoppa loss. 
Men ack vad tomt det var! Slut, slut och slut... Nytt inkommer nästa vecka. 
Fick inhandla lite andra färger istället, så jag slipper vara sysslolös.


3 kommentarer:

  1. Ullen gör att den blir varm, men lite kinkigare att tvätta. Handtvätt bör det bli, men den blev fin.

    SvaraRadera
  2. Aha. Jag Stickar i akryl, det går att köra på 40 grader i maskine och på svag värme i torktumlaren. Är ju ganska bekväm av mig, så jag undvike helst handtvätt :)

    SvaraRadera
  3. Det gör jag också.

    SvaraRadera