torsdag 16 februari 2012

Vad har jag gjort sen november...

... Jo stickat alla dessa mössor:

Min första mössa. Mörkgrå med små blommor med pärlor i samt tillhörande pulsvärmare.

Efter den blev det ett par röda och två par svarta pulsvärmare. Alla fick egna ägarinnor :)

Nr 2 och 3 var beställningsjobb och fick åka iväg med postbilen.

Nr 4 blev julklapp till ett syskons barn. Ljusgrå med rosa och lila blommor.

Nr 5 En kritvit skönhet till mig själv.

Nr 6 och 7. Julklapp till barnens kusiner. Dom älskade nämligen modellen :)
Ljusgrå med rosa/benvita blommor och cerise med rosa/benvita blommor

Nr 8 En julklapp till min ena syster. Hon blev så snygg i denna ljusgrå :)

Nr 9, 10 och 11 var gåvor till ett jullotteri. 

Nr 12 blev en julklapp till en underbar väninna som jag träffar för sällan.
(Ej på bild: Nr 13 Stickat i mörkgrått garn med mörkgrå blomma..Julklapp till barnens kusiners mor.)
(Ej på bild: Nr 14 blev en julklapp till min ena systers man. Benvit och mörkgrå herr-mössa.)

Nr 15, 16 och 17. Beställningsjobb som kom efter jullotteriet :)
Åh, vad roligt att mina mössor blev så omtyckta!

Nr 18 gjorde jag för skojs skull. Benvit med mörkgrått i blomman.
Visade upp den för några väninnor, och så fick den en ny ägarinna.

Nr 19, 20, 21, 22, 23 och 24 var beställningsjobb. 
Den mörkgrå med randig blomma var ett önskemål av en väninna. 
Hon gillade min nr 18 och ville ha den spegelvänd. Vad roligt att få skapa :)
Den kritvita nr 24 har rest ända till Gävle för att få värma sin ägarinna.


Nr 25 med tillhörande pulsvärmare. Också ett beställningsjobb.

Nr 26 Beställningsjobb till en liten tjej :)

Nej, du har rätt! Detta är ingen mössa. 
Hade blivit inspirerad av en bild jag sett. 
Så jag virkade ett antal små blommor som jag sydde ihop till en stolsdyna. 
Blev en julklapp till min kära moder, så nu fryser hon inte om baken när hon sitter vid sin symaskin.

Kunde inte låta bli att göra en "temuggs-värmare" till mig själv ;)

Åh... det var roligt att klä saker! 
Jag virkade 555 blommor till och klädde min gamla röda syrums-stol. 
Nu är den riktigt romantisk :)

Ja just det ja... Har provat göra vantar med. Denna specialaren fick min ena syster i present.

Provade att göra matchande par till min ena syster och hennes sambo i julklapp. 
Men nu är det slut på att sticka vantar på ett tag.. Det var inte det enklaste. Gör hellre mössor.

Oj oj.... vad saker det blev. 

Ja det är detta jag pysslat med från november 2011 till januari 2012.

Kommer lägga ut bilder allt eftersom jag stickar klart mera... 
...för det gör jag!

...

6 kommentarer:

  1. De va attans va smäckar. Undrar när du jobbar på riktigt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan klicka på bilden så förstoras den och man kan bläddra runt bland alla bilder för just den dagen

      Radera
  2. Vad mycket fina grejer, vad duktig du är! :)
    Gör gärna ett inlägg (med länk) på fejjan varje gång du uppdaterar på bloggen.
    Och så hade jag gärna sett att du hade lagt in bilder på alla fina grejer du har sytt oxå! :D
    Ha det gott!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. helt underbara ting du skapar :)

    lite lätt avis för ditt skapande o din kreativitet

    kramens :)

    SvaraRadera
  4. Tack alla! Det är så roligt att ha tid över för min egen hobby :)

    SvaraRadera