fredag 23 november 2012

Barbie-klänningar och julpynt

Åh, vad roligt det är.
Börjar komma igång lite nu.
Försöker att sticka lite när jag sitter framför teven på kvällarna.

Här kommer tre barbie klänningar som jag har gjort:

Mönsterstickad vit klänning med ludd

Mönsterstickad rosa glittrig klänning
med smala axelband

Kort rosa glittrig klänning.
Det var roligt att göra mönsterstickning på klänningarna.
Måste nog se om jag kan hitta andra mönster att göra med.

Nu till julmyset :)

Jag har varit på "kurs" och arbetat med mossa.
Det har jag aldrig gjort tidigare och det var riktigt roligt. 

Först fyllde jag hjärtat med mossa.
Dekorerade med tingel-tangel och virade glittertråd runt.
Spände fast en tråd att hänga upp den i .
 Nu hänger den så fint brevid min ytterdörr.

Fyllde en korg som var hjärtformad med mossa.
Dekorerade med torkade apelsiner och en kanelstång.
Lite tingel-tangel och en ljushållare.
Denna står i ett fönster som är kattungesäkert.
Vill ju inte att missarna ska riva upp mossan.

Snart blir det mer julmys med släkten.
Undrar vad jag ska göra då...
Brukar bli kransar, fast jag är lite inne på att göra något med mossa.
Får se om det kommer mer inspiration under veckan som kommer.

Ses snart igen...
...för jag har fler klänningar på gång!


2 kommentarer: