fredag 16 november 2012

Restgarns-stickning

Nu är jag julklappsinspirerad.
Glöggen är värmd och stickorna framtagna.
Eftersom jag har två pojkar, så är det inte deras julklappar som jag håller på med.

Tänkte göra åt en massa restgarner nu i höst.
Får se hur många alster det blir :)

Då börjar vi bild-kavalkaden:

Första klänningen som jag stickade.

Långärmad med hög krage.

"Skolflickan"

Rosa kort klänning.

Vit glittrig långklänning med ludd nertill.

Bred tjusig hatt.

...min favvis...

Mössa med toffs.

En vid vinröd klänning med vitt glittrigt garn upptill.
(Ett helt nystan gick åt)



2 kommentarer:

  1. Oj, vad förvånad jag blev. Jag satt just och undrade om inte stickorna hade kommit fram. Vilka tjusiga kläder!

    SvaraRadera
  2. Tackar :)
    Ja, det tog ett tag innan stickorna kom fram. Med nytt jobb och nya arbetstider så finns inte samma tid som tidigare. Det är väldigt avkopplande att få sitta i soffan framför tv´n och sticka lite. kram

    SvaraRadera