lördag 16 april 2016

Historiska händelser - stickade hundtröjor

Ja du läste rätt...

Att sticka hundtröjor är väldigt roligt.
Jag har nog gjort mellan 25 och 30 st. Satt och försökte räkna häromdagen.
Än har jag inte tröttnat :)

Tyvärr har jag inte fotat alla som jag har stickat, men här kommer de som jag hittade foton på...

Först ut kommer de tre första hundtröjorna som jag stickade.
Den blå och den rosa stickade jag två i olika storlekar, i samma färger och med samma randning.


En hundtröja med blå nyanser och en i mörkröd och mörkgrå

En hundtröja i rosa nyanser

De första tröjorna stickade jag som sagt med olika randningar.
Som vanligt vill jag tänja på mina gränser och göra något mer komplicerat.
Jag har sen stickat en hel hög med hundtröjor i olika mönster med olika färgkombinationer.

Här kommer en del foton på dessa...

En grå hundtröja med röda hjärtan

Grön hundtröja med orange hjärtan
Rosa självrandande hundtröja med mörkgrå mönster
Gul-grön självrandande hundtröja 

Mörkblå hundtröja med självrandande garn i mönstret

Ljusgrå hundtröja med vitt glittrigt mönster

Mörkgrå hundtröja med cerise mönster

Samma tröja igen, fast fotad så att man ser blomman på ryggen

Ljusgrå hundtröja med olika ränder och sicksack mönster

Dags att avancera igen.
Blommor och ränder kan jag nu.
Hittade då ett härligt rutmönster som jag var tvungen att testa.
Resultatet blev inte så stretchigt, en jag är villigt att pröva igen vid ett senare tillfälle.

Hundtröja med rutmönster

Svart hundtröja med cerise rutmönster

Ok, rutmönster var roligt att sticka.
Då hittade jag ett mönster med hjärtan som bara skrek "sticka mig"!
Ja, men visst! 
Sagt och gjort.. 
Ett par dagar senare var den klar och resultatet blev jag väldigt nöjd med :)


Mörkgrå hundtröja med cerise mönster

I mitt huvud har jag redan fler variationer på hjärtan-mönstret som vill ut.
De får bara vänta lite.

Hittade ett annat mönster som baseras på cirklar.
Detta måste testas.
Resultatet blev också fint.

Rosa melerad hundtröja med mörkgrå mönster

Ytterligare några hundtröjor...

Mörkgrå hundtröja med ljusgrått mönster

Testade att sticka mönstret från mina mössor till hundtröjan istället.
Det blev helt ok. Väldigt stretchigt resultat.

Orange flätstickad hundtröja.

Just nu är stickorna tomma...
Får se vad nästa projekt blir.

1 kommentar:

  1. Hej Anki! Vilka underbara tröjor du stickat!!! Jag letar förtvivlat efter ett grundmönster då jag är sugen på att sticka något fint till mina katter. Visserligen kan jag klura ut ett själv men du kanske har ett att dela med dig av?
    Blev ännu mer sugen på att sticka nu när jag hittade alla dina fina tröjor. / mvh Birgitta

    SvaraRadera