lördag 16 april 2016

Historiska händelser - Stickat till baby, barn och vuxen

Här kommet ett par bilder på en del som jag har stickat.
Tyvärr finns inte allt på bild, men så blir det ibland.

Föst ut kommer ett par glittriga ull-raggisar.
Så besviken när garnet ändrade färg i slutet av nystanet.
Sockorna finns inte längre kvar, utan är upprepade.

Glittriga ull-raggisar

En stickad tröja till en liten tjej.
Riktigt roligt mönster att sticka.

Grå stickad barn tröja
Ytterligare ett par sockor...

Självrandande ullstrumpor med kort skaft

Raggisar i dubbelt garn.

Raggisar

Sen fanns det en liten tös som fick barbieklänningar i ett av sina paket.
Dessa är gjorda av restgarner.
(Tyvärr lite mörk bild.) 

Barbie klänningar

En babyfilt till en liten tösabit.
Faktiskt första gången som jag virkat rutor.
Det var kanske inte det roligaste jag gjort, så det blir nog inga fler rutor i framtiden.

Virkad babyfilt.

Stickade en vit liten barntröja i bomullsgarn.
Också ett roligt mönster att sticka.

Stickad vit bomullströja till barn

Hade slarvat bort mina brun-grå vantar som jag hade tidigare, så jag fick sticka mig ett par nya.
Perfekt färg när man behöver vara ute och greja på vintern.

Vantar för hemmabruk

Stickade ett antal barn-raggisar. 
Dessa fyra är till en liten tjej.
Tillverkade tre par till en liten pojke med, men har tyvärr ingen bild på dem.

Raggisar till flicka

Jag stickade så många mössor för något år sen (40 st) och tröttnade på att göra dessa till slut.
Trots allt, så blev det en till...

Mössa från eget mönster

Stor tvåfärgad blomma

Barn-raggisar igen. 
Lekte lite med olika randningar.

Barn-raggisar

Baby-raggis

Raggisar med svarta ränder

Glittriga barn-raggisar på gång

Testade att mönstersticka ett par vita barnraggisar.
De blev väldigt fina. Funderar på att göra ett par till mig själv sen till hösten.

Tre barnraggisar.

Raggisar med vita ränder

Ljusgröna raggisar med hjärtan på hälen

Ja, visst blir det en hel del små slattar av restgarner.
Nystade om dessa och vägde dem så att jag fick tillräckligt till ett par "restgarns-raggisar".
Älskar färgerna, men jösses vad trådar det fanns att fästa.

Restgarns-raggisar

Raggisar med vinröda ränder och häl.

Ljusa raggisar med ljusblå ränder och grå raggisar med rosa ränder och häl

Tillräckligt med raggsockor är nu stickade för denna säsongen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar